wd

החלטנו לעשות שבת חתן או בר מצווה בבית מלון או בבית הארחה. צריך להחליט מה מספר החדרים שנצטרך, וכמובן שיש לכך משמעות כספית.

חוגגים שבת חתן ולא יודעים את מי להזמין?

יש כמובן כאלה שנוהגים לחגוג שבת חתן בשבת שלפני החתונה – אז הכלה לא נוכחת בשבת, ומזמינים את הצד של החתן ומקסימום את המשפחה הגרעינית של הכלה.

יש שנוהגים לחגוג את שבת החתן כשהזוג המאושר כבר נשוי, במה שמכונה 'שבת שבע ברכות'. כאן העניינים מסתבכים, כי הצד השני נכנס למשוואה, על אורחיו.

חישבו מה היקף האירוע שתרצו, ולמי יהיה נוח להגיע לשבת שלמה. בשבת חתן מדובר לרוב במשפחה בלבד, קרי – כמובן- חדר להורים, חדר לזוג וחדרים לאחים ולאחיות, לסבא ולסבתא, לדודים ולדודות, ולעתים גם לבני הדודים (אם הם קטנים – ודאי שיגיעו עם הוריהם. אם הם נשואים – תלוי בתקציב ובמידת הקרבה). בדקו עם הצד של הכלה כמה חדרים הם צריכים, את מי הם רוצים/חייבים להזמין ונהלו את העסק בעדינות.

 

אירוע בר מצווה, אירוע מרגש במיוחד שמעורר אצלנו את השאלה את מי כדאי להזמין.

בשבת בר מצווה השיקולים טיפה שונים. ראשית, אין כאן צד שני – כלומר ישנו יותר תקציב הפנוי עבור האורחים שלכם. שנית, בקהילות רבות נוהגים להזמין גם מספר חברים של ההורים וכמובן גם של חתן בר המצווה.

בשלב זה של החיים הורים בדרך כלל יותר צעירים וכך גם המשפחה הגרעינית והמורחבת – הילדים עוד אינם נשואים וישנו בחדר אחד, כך גם רבים מבני הדודים, כך שכאן בהחלט תוכלו להזמין את המשפחה הקצת יותר מורחבת, ומן הסתם הרבה ילדים וצעירים – זה טוב לאופי האירוע ולנער בן ה-13.

צור/י איתנו קשר, ומשם הדרך אל החופשה שחיכית לה או אל האירוע עליו חלמת כבר תהיה קצרה, מהירה ובטוחה.